Wellbeing Barcelona

smart-event-banner

The Smart Design & Wellbeing event, organized by Villeroy & Boch with the collaboration of Dezeen, the most influential online architecture and design platform in the world, and Elite Spain, the Spanish Luxury Federation, took place on October 10th at the Convent dels Àngels in Barcelona. The event was a success, completing the capacity with more than 250 guests: interior designers, architects and journalists from the world of interior design, with a clear international focus. Furthermore, the live-streaming of the panel discussion moderated by Dezeen had more than 25,000 viewers around the world.

El evento Smart Design & Wellbeing, organizado por Villeroy & Boch con la colaboración de Dezeen, la plataforma online de arquitectura y diseño más influyente del mundo, y Elite Spain, la Federación Española del lujo, tuvo lugar el pasado 10 de octubre en el Convent dels Àngels en Barcelona. El evento fue un éxito completando el aforo con más de 250 invitados: -interioristas, arquitectos y periodistas del mundo del interiorismo- con un claro enfoque internacional. Adicionalmente, la transmisión en vivo de la mesa redonda moderada por Dezeen tuvo más de 25.000 seguidores en todo el mundo.

The congress brought together four renowned speakers in the interior design scene: El Equipo Creativo, Sundukovy Sisters, Pepe Leal and GCA Architects. All of them shared their conception around innovative interiors, providing an answer to the central theme of the conference: Intelligent Design and Wellbeing in Hospitality.

El congreso reunió a cuatro ponentes de renombre en el panorama del diseño de interiores: el Equipo Creativo, Sundukovy Sisters, Pepe Leal y GCA Architects. Todos ellos trasladaron su concepción entorno a interiores innovadores aportando una respuesta al tema central de la conferencia: -Diseño Inteligente y Wellbeing en proyectos contract-.

An inspiring approach to pressing issues that impact Wellbeing in hospitality design.

 

Un acercamiento innovador a los temas clave que afectan el Wellbeing en el diseño de hoteles / Contract.

Organized by / Opganizado por

Logo_Villeroy

In cooperation with / En cooperación con

logo_dezeen11

More than 25,000 people around the world had followed the live-streaming panel discussion moderated by Dezeen. View

Más de 25.000 personas en todo el mundo siguieron la transmisión en vivo de la mesa redonda moderada por Dezeen. Ver

#wellbeingbcn

SPEAKERS/ PONENTES

EL EQUIPO CREATIVO

Natali Canas del Pozo, founder and director of Equipo Creativo (Barcelona, 2010), design studio specializing in spaces for gastronomy, started the conference presenting a series of projects chosen to reinforce the concept of “happiness” and “memorable experience” that gastronomic and hotel spaces provide us by entering into them. The notion of differentiation as a key point in the design of maximalist spaces is an intrinsic characteristic of the Creative Team. Projects such as One Ocean Club Restaurant in collaboration with Villeroy & Boch for the bathroom space, the Axel Madrid hotel, the Pakta restaurant or the Girls, Boys and Mannequins restaurant were presented during the conference.

Natali Canas del Pozo, fundadora y directora del Equipo Creativo (Barcelona, 2010), estudio de diseño especializado en espacios para la gastronomía, inició la conferencia presentando una serie de proyectos escogidos para reforzar el concepto de la “felicidad” y “experiencia memorable” que los espacios gastronómicos y hoteleros nos procuran al adentrar en ellos. La noción de diferenciación como punto clave en el diseño de espacios maximalistas es una característica intrínseca al Equipo Creativo. Proyectos como One Ocean Club Restaurante en colaboración con Villeroy & Boch para el espacio baños, el hotel Axel Madrid, restaurante Pakta o el restaurante las Chicas, los Chicos y los Maniquís fueron presentados durante la conferencia.

SUNDUKOVY SISTERS

Olga and Irina from the architecture and interior design studio, Sundukovy Sisters (Moscow, 2004), focused their vision of wellbeing in the presentation of spaces: restaurants, bars and hotels, in which both local and traveling users cohabit. The premises are always respect for the final customer and the history that surrounds the place. They highlighted four “natural” trends in interior design: fluency, local roots, generation of new experiences and sustainability. All with a very contemporary touch and an ironic vision.

Olga e Irina del estudio de arquitectura y diseño de interiores, Sundukovy Sisters (Moscú, 2004), centraron su visión del wellbeing en la presentación de espacios: -restaurantes, bares y hoteles- en los que cohabitan usuarios tanto locales como viajeros. Las premisas son siempre el respeto por el cliente final y la historia que rodea el lugar. Resaltaron cuatro tendencias “naturales” en el diseño de interiores: fluidez, raíces locales, generación de nuevas experiencias y sostenibilidad. Todo ello con un toque muy contemporáneo y una visión irónica.

PEPE LEAL

Pepe Leal, founder of Pepe Leal Studio (Madrid, 1998), one of the most influential interior designers in the national scene, approached the conference with the presentation of his work focused on the search for a sensory aesthetic that provides a memorable emotion and experience in the user. It is recognized by an eclectic style that emphasizes versatility, surprise, humor and a timeless and relaxing elegance. “Knowing the norm and then breaking it” is one of its premises when designing restaurants and hotels. In terms of trends, the new romanticism and minimalism, the use of new technologies, the new “luxury” in which highlights aspects such as the pursuit of craftsmanship and sustainability. The use of diverse materials from metals, stone, silver, tiles; mixed with prints where colors prevail and special attention to light to bring a touch of warmth.

Pepe Leal, fundador de Pepe Leal Studio (Madrid, 1998), una de los interioristas más influyentes en el panorama nacional, abordó la conferencia con la presentación de su trabajo centrado en la búsqueda de una estética sensorial que procura una emoción y experiencia memorable en el usuario. Se le reconoce por una un estilo ecléctico en el que prima la versatilidad, la sorpresa, el humor y una elegancia atemporal y relajante. ”Conocer la norma para luego romperla” es una de sus premisas a la hora de diseñar restaurantes y hoteles. En cuanto a las tendencias, el nuevo romanticismo y minimalismo, el uso de las nuevas tecnologías, el nuevo “lujo” en el que destacan aspectos como la búsqueda de lo artesanal y la sostenibilidad. El uso de materiales diversos desde metales, piedra, plata, azulejos; mezclado con estampados donde priman los colores y una atención especial a la luz para aportar un toque de calidez.

GCA ARCHITECTS

Andrea Navarro Golobart from GCA Arquitectos (Barcelona, 1986), architecture and design company with more than 30 years of experience in the hotel and office sector, demonstrated the concept of “new luxury” oriented to wellbeing in GCA. For this, he presented a future construction project in Budapest, in which they have converted a heritage building into a hotel where comfort is the ultimate expression of luxury, guaranteeing relaxation and well-being for users. The premise: – search for the balance between aesthetics and comfort – in order to “make you feel at home” with a special attention to the space of the bathrooms; places that invite to relax and wellbeing. Villeroy & Boch is one of the suitor brands to accompany you in the design of this ambitious project.

Andrea Navarro Golobart de GCA Arquitectos (Barcelona, 1986), empresa de arquitectura y diseño con más de 30 años de experiencia en el sector hotelero y oficinas, demostró la concepción del “nuevo lujo” orientado al wellbeing en GCA. Para ello, presentó un futuro proyecto de construcción en Budapest, en el que han reconvertido un edificio patrimonial en un hotel donde el confort es la máxima expresión del lujo, garantizando el relax y bienestar de los usuarios. La premisa: -búsqueda del equilibrio entre estética y confort- con el fin de “hacer sentir como en casa” con una atención especial al espacio de los baños; lugares que invitan al relax y al wellbeing. Villeroy & Boch es una de las marcas pretendientes para acompañarles en el diseño de este ambicioso proyecto.

PAST EDITIONS/ EDICIONES ANTERIORES

URBAN WELLBEING: RETHINKING INTERIOR DESIGN
Innovation and inspiration – Hamburg shows what a city can do

Combining a fast-moving urban lifestyle with the greatest comfort in the privacy of one’s home is the key to the success of urban development concepts. At the Urban Wellbeing conference for planners, architects and interior designers on 24 October 2017 at the Elbphilharmonie in Hamburg’s Hafencity, internationally renowned architects presented pioneering projects and innovative concepts for urban living design. The event was organised by Villeroy & Boch AG in cooperation with Heinze GmbH. +

Innovación e inspiración: Hamburgo muestra lo que una ciudad puede hacer

La combinación de un estilo de vida urbano de rápido movimiento con la mayor comodidad en la privacidad de su hogar es la clave del éxito de los conceptos de desarrollo urbano. En la conferencia Urban Wellbeing para planificadores, arquitectos y diseñadores de interiores el 24 de octubre de 2017 en la Elbphilharmonie en la Hafencity de Hamburgo, arquitectos de renombre internacional presentaron proyectos pioneros y conceptos innovadores para el diseño de vida urbana. El evento fue organizado por Villeroy & Boch AG en cooperación con Heinze GmbH. +

THE FUTURE OF WELLBEING
International event, London

Future trends and movements in hotel design dominated London from 18 – 20 October 2016. 170 architects from all over the world used “The Future of Wellbeing” as a platform to discuss the latest developments in hospitality, architecture and design. Numerous workshops and discussion groups with leading experts examined the different aspects of this theme, providing plenty of interesting insights and new perspectives.
Villeroy & Boch organised the event in cooperation with the renowned British “Sleeper” magazine and the Fraunhofer Institute. Building on the “East meets West” architecture conference held in Mettlach in 2015, the latest event demonstrated new solutions and approaches for hotel bathrooms fit for the future. +

Evento internacional, Londres.

Las tendencias y movimientos futuros en el diseño de hoteles/Contract dominaron Londres del 18 al 20 de octubre de 2016. 170 arquitectos de todo el mundo utilizaron “El futuro del Wellbeing” como plataforma para debatir sobre los últimos avances en hoteles/Contract, arquitectura y diseño. Numerosos talleres y grupos de discusión con destacados expertos examinaron los diferentes aspectos de este tema, proporcionando una gran cantidad de ideas interesantes y nuevas perspectivas.
Villeroy & Boch organizó el evento en cooperación con la famosa revista británica “Sleeper” y el Instituto Fraunhofer. Sobre la base de la conferencia de arquitectura “Oriente y Occidente” celebrada en Mettlach en 2015, el último evento demostró nuevas soluciones y enfoques para baños de hotel aptos para el futuro. +

ARCHITECTURE WORKSHOP AND CONGRESS “EAST MEETS WEST”
Intercultural discussions on architecture and the bathroom of the future

“East Meets West” was the motto for the international architecture workshop and congress which was held at Villeroy & Boch in Mettlach on 23 and 24 September 2015. Architects, interior designers and planners from Europe, Asia and America discussed the future of the bathroom and came up with some interesting findings. +

Discusiones interculturales sobre la arquitectura y el baño del futuro


“East Meets West” fue el lema del workshop y congreso internacional de arquitectura que se celebró en Villeroy & Boch en Mettlach los días 23 y 24 de septiembre de 2015. Arquitectos, diseñadores de interiores y planificadores de Europa, Asia y América discutieron el futuro del baño y llegaron a algunos hallazgos interesantes. +